Pris från 231 kr

Boka din transfer i delad flygtaxi mellan New Yorks flygplatser JFK, Newark eller La Guardia Airport och Manhattan. Du åker bekvämt och säkert, i en minibuss som du delar med andra resenärer, från flygplatsen till ditt hotell på Manhattan. Vi transferbiljetter i båda rikningarna mellan din flygplats och ditt hotell på Manhattan i Delad Flygtaxi New York!

Här kan du boka prisvärda och pålitliga GO Airlink NYC airport shuttle / flygtaxi till och från Manhattan, med service 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året. Med en förbokad New York airport transfer biljett garanteras du en smidig resa till Manhattan även under rusningstid, då många flygplan anländer samtidigt och antalet vanliga taxibilar är mycket begränsat!

GO Airlink NYC - JFK Airport Shuttle, Newark Airport Shuttle och La Guardia Airport Shuttle erbjuder snabba och effektiva resor i minibussar som kör till och från Manhattan, från dörr till dörr, och i valfri riktning mellan flygplatserna och ditt hotell på Manhattan, någonstans mellan Battery Park och 125th Street.

GO Airlink NYC Flygtaxi är enkel och smidig att använda och i allmänhet ett billigare alternativ än att ta en vanlig taxi!

VIKTIG INFORMATION
* Skriv ut och tag med den voucher/e-biljett (som vi skickar till din e-postadress som en bifogad PDF-fil när du slutfört din bokning) till "Ground Transportation Desk" i ankomsthallen. Där får du mer information om din flygtaxi och instruktioner om vilken minibuss du ska åka med.
* Om du har köpt en returbiljett från Manhattan tillbaka till flygplatsen, ordnar du enkelt din returresa genom att ringa vår transfer agent, 2-3 dagar innan din hemresedag (telefonnummer står tydligt på din voucher/e-biljett)!
* Transfer sker endast till hotell belägna på Manhattan mellan Battery Park och 125th Street!
* Tillåtet bagage: En resväska samt ett litet handbagage per person!
* Vår airport transfer flygtaxi gäller endast på GO Airlink NYC’s minibussar!

Riktigt bra 3.7

3.7 Betyg från 57 kundrecensioner
Okej och enkelt

Var en del väntande innan vi kom iväg men smidigt att komma hela vägen till hotellet utan byten. Vi var fyra st, skulle lika gärna kunna kostat på oss en egen taxi.

Jessica
MÅN, 17 JUN 2019
Enkelt

Trevligt sätt att ta sig billigt in till Manhattan.

Sara
FRE, 31 MAJ 2019
Airport transfer

We prepaid bott directions to/from Newark airport and Manhattan. It worked really well from Newark even though we had to wait a while for the mini van and other passengers. However, when we called to confirm our transfer back to Newark we had to accept the pick up 6 hours before departure. I don't think we'd chosed this if we'd known that. Everything from order to transfer was otherwise quite efficient and easy.

Carl, Sundbyberg
MÅN, 04 JAN 2016
Airport transfer

Carl, Sundbyberg
MÅN, 04 JAN 2016
3.7
Enkelt o perfekt att få bli hämtad och körd fram o tillbaka till flyg/hotell

Suveränt o okej pris. Taxi stod o väntade vid ankomst och var i tid vid avfärd.

Sara, Karlstad
FRE, 20 NOV 2015
Delad flygtaxi!!

Perfekt i tid till hotell för avhämtning!!!!

Ewa, Stockholm
LÖR, 30 MAJ 2015
Bra alternativt färdsätt!!

Superbra lätt sätt att ta sig från Newark. Lite väntetid men det var ok , trevlig chafför o ett bra tillfälle att se lite av Manhattan! Boka tillbaka resan hjälpte portieren oss med , dom pratar så fort o jag kände mig lite osäker där! Så om det blir en resa till tänker jag absolut ta detta alternativ igen!

Helene, Uppsala
ONS, 01 APR 2015
3.7
Smidigt sätt att ta sig in till Manhattan.

Efter att ha fått vårt bagage hittade vi lätt till ground desk, lämnade vouchern och fick vänta typ 20 minuter.
Bilen kom och den supertrevliga chauffören lyfte in bagaget, vi hämtade upp några till i en annan terminal på Newark. Sen bar det raka vägen in till Manhattan och hotellet. Mycket roligt att komma i bil första gången man besöker New York. Massor att se på vägen in.
Två dagar innan vi skulle resa hem ringde vi numret på vouchern och beställde bilen till returresan, gick smidigt även det. Dock bör man inte boka bil till sista sekunden då trafiken i NY är ganska oberäknelig och han kom 25 minuter efter utsatt tid. Fast han jobbade på bra och vi var framme i god tid. Chauffören kollade allas flygbolag och släppte oss direkt till dörren vid respektive incheckning. Kan varmt rekommendera delad flygtaxi.

Christin, Hägersten
SÖN, 01 FEB 2015
underbart!

Det fungerade toppen bra med Delad Flygtaxi New York! Enkelt att beställa, enkelt att hitta på flygplatsen, trevlig personal, billigt. Det finns inte bättre kommunikation till Manhattan! Återkommer nästa år!

Peter, Täby
MÅN, 03 NOV 2014
Shuttlebus

Bokade hemifrån innan vi åkte över till New York för att allt skulle vara klart när vi landade.Det funkade klockrent
Kan rekommendera detta sätt.Man bara knallade ner till groundtransportation och visade voucheren vid disken.På mindre än tio minuter så kom en chaufför och hämtade oss.Samma visa från hotellet,man ringde och beställde någon dag innan och den kom och hämtade oss på utlovad tid.Kanon!!!

Claes, Borlänge
ONS, 01 OKT 2014
Prisvärd taxi JFK-Mannhattan

Trevlig chaufför,kort väntetid

Lars, Hammarö
TIS, 29 JUL 2014
3.7
Fungerade fint men daufören körde som en galning

Köpte transport hemifrån. Allt gick smidigt precis enligt instruktionerna. Bra att ha det klart hemifrån. Chauffören körde bra - men som en galning. Mycket fort, ideliga filbyten, tvärstopp, tutande m.m. Vi kom fram snabbt, helskinnade men lite omtumlade.

Eva, Svanesund
MÅN, 21 JUL 2014
Delad flygtaxi

Bokade fram och återresa, lätt att boka allt fungerade utomordentligt bra, räkna med ca:2 timmars resa till JFK när ni ska hem.

Thomas, Saltsjö-boo
FRE, 11 JUL 2014
Enkelt att ta sig ut från New York

Den här gången blev det en trygg och söker resa till flygplatsen. Bra pris.

Lena, Västerås
MÅN, 30 JUN 2014
Ointresserad chafförer.

När vi blev hämtade så fick vi åka in till New York med en halvsovande chafförer.Kändes inte bra.Han sa inte ett ord på hela resan in till New York, trots att han pratade engelska. Dessutom satt han och sms under resans gång i denna mycket trafikerade väg.Hade vi inte fått en sådan trevlig och trygg chafför på hemvägen hade vi aldrig gjort om detta .

Lena, Västerås
LÖR, 28 JUN 2014
Smidigt!

Det var enkelt att boka via newyorkbiljett.se och det var enkelt att hitta till transportationdesk vid ankomsthallen. Behövde inte vänta många minuter innan vi fick hoppa in i bilen och det var en kort resa till hotellet på Manhattan, dock tyckte jag att bilen (van) var risig och det skramla och lät om den vid alla gupp på vägen.

Eva, Hallen
TOR, 26 JUN 2014
Enkelt att annvända

För våran del så funkade det mycket bra, det första vi såg i ankomsthallen var disken där man fick hjälp att boka en bil. Väntade ca 10 minuter fick en rundtur med två stopp innan vårt hotell. Vi tyckte att det var skönt att ha transporten fixad och kan varmt rekommendera denna tjänst.

Stefan, Skogstorp
TIS, 17 JUN 2014
New York Juni 2014

Det fungerade utmärkt vi fick Taxi när vi anlände på kvällen lite väntetid men det var OK, vi hade också beställt och betalat för hemresan vi ringde 1 dag före de angav en tid och kom exakt när de skulle så det fungerade perfekt enkelt smidigt och billigt

Inger-lena, Mölnlycke
FRE, 13 JUN 2014
3.7
Behov av att ringa innan

Själva färden var bra men informationen på vouchern från Sverige stämmer inte riktigt.
Enligt personalen på plats vid flygplatsen ska man ringa dem innan, det räcker inte med
att bara gå till desken och säga till.

Teres, Fagersta
ONS, 11 JUN 2014
"Guidad" tur

Allt fungerade bra när vi anlände. Föraren gav oss också en grundkurs i New York och lite av en guidad tur på väg till hotellet. Vi var sist så det tog lite tid men vi fick också se mest.

Jan, Västerås
ONS, 28 MAJ 2014
Go Airlink

Jätte smidigt alternativ för oss på vår första New York resa. Vid ankomst till JFK endast 20 minuters väntan, fick vänta i ankomst hallen där chauffören hämtade oss. Även transporten från Manhattan till JFK löpte utan problem. / Eva & Thomas

Eva, Norrköping
LÖR, 24 MAJ 2014
Utmärkt

Fungerade utmärkt. Fick byta hotell under vistelsen, men det var inga problem att ändra. Hotellet bokade återresan och tiderna stämde utmärkt. Kommer att anlita er igen.

Yvonne, Kalix
TOR, 22 MAJ 2014
Flygtaxi JFK Manhattan t.o.r

Det fungerade mycket bra! Vi fick vänta 1/2 timme på JFK när vi anlände och den kom punktligt och hämtade oss vid hotellet när vi skulle hem.

Lena, Själevad
TIS, 13 MAJ 2014
Prisvärd men ingen dröm

Lång väntan på flygplatsen innan taxin kom. De körde som riktiga vildar och resan tog ganska lång tid eftersom de plockar upp 10 personer som sedan ska till olika ställen. Dem var dock punktliga vid hemfärden och allt gick smidigt! Om jag anländer mitt i natten nästa gång jag besöker New York så ska jag nog kosta på mig en vanlig taxi för bekvämlighetens skull och slippa all väntan. Delad flygtaxi var dock värt priset.. :)

Therese, Vasteras
LÖR, 10 MAJ 2014
Helt okej!

Det funkade otroligt smidigt på flygplatsen. Vi kom dit och sedan tog det ungefär en kvart innan vi blev upphämtade. Vi bodde på 48th 8 ave och blev avsläppta först, vilket tog ungefär en halvtimme. När vi skulle åka hem (detta var en söndag) bestämdes dock att vi skulle vi upphämtade 5 ½ timme innan avgång, vilket kändes lite tidigt men vi fick inte bestämma tid själva. Det innebar att vi var på flygplatser fyra timmar innan avgång... Chaufförerna var helt okej. Smidigt sätt att ta sig från flygplatsen. De på hotellet rekommenderade inte taxi för att man ev. skulle behöva byta taxibolag på vägen då många inte kör utanför Manhattan. Så detta är absolut ett smidigt sätt.

Caroline, Göteborg
TOR, 08 MAJ 2014
Smidigt

Billigt, smidigt och bra. Duktig förare som fick oss passagerare att känna oss trygga trots trafikkaos med mera. En vanlig taxi kostade runt 700 kr newark- new york så det blev stor skillnad i pris. Tog ca en halvtimme längre i tid, men vi fick se halva Manhattan på vägen. Saknade bara att chauffören hade berättat lite mer om var vi var mm.

Jesper, Vellinge
MÅN, 21 APR 2014
3.7
Transfer från Newark till Manhattan.

Funkade perfekt Tider o allt.

Tommy, Ljungby
MÅN, 21 APR 2014
Pappersarbete under färd

Det är skönt att ha transporten bokad i förväg och det gick förhållandevis snabbt att komma med en bil. MEN bilen var i bedrövligt skick och föraren satt och skötte sina papper och mobiltelefon i princip hela vägen till Manhattan

Lennart, Kungsbacka
LÖR, 12 APR 2014
Flygtaxi New York

inget att klaga på , snabbt och smidigt direkt till hotellet fast att det var "vinter i NY" och det mesta stod still. Prisvärt allternativ.

Per, Vretstorp
MÅN, 17 MAR 2014
3.7
Skönt med ordnad transport!

Vi blev väl omhändertagna vid ankomsten, kändes tryggt att ha transporten bokad. Det var en kort väntetid, men sen kom bilen som tog oss till hotellet.

Tone, Enskede
ONS, 12 MAR 2014
GO shuttle

Fungerade utmärkt. Vi blev väl omhändertagna och en person följde med oss hela vägen till chauffören som stod och väntade. Ska nu boka igen för hemresan på fredag.

Anne marie, Stockholm
MÅN, 03 MAR 2014
3.7
Bra sätt att komma från och till flygplatsen

Prisvärd transport. En del sightseeing på Manhattan för avlämning och upphämtning av medpassagerare.

Anders, Jönköping
ONS, 26 FEB 2014
Smidigt

Enkelt att boka och betala. Funkade perfekt på JFK, de knappade in vår ref.nr och vi fick en kvittonummer. Vi blev ombedda att vänta 10-20 minuter och efter en kvart kom chaffisen och hämtade oss. Han guidade hela vägen till hotellet med div tips mm.

Anne, Älvsjö
LÖR, 18 JAN 2014

Anne, Älvsjö
LÖR, 18 JAN 2014
Bekväm transport

Visserligen tog det lite tid i rusningstrafiken innan vi kom till vårt hotell i Greenwich Village eftersom det var fjärde och sista stoppet på vägen. Men en trevlig chaufför gjorde färden angenäm och det var skönt att slippa släpa på tunga resväskor.

Jane, Göteborg
MÅN, 13 JAN 2014
Bra start på vår USA-trip

Bokat och betalat transporten mellan Newark och hotellet The Gerschwin hemma framför datorn. Sökte upp "Ground Transportation Desk" och visade vouchern. Efter en stund, 1/2 timme, blev vi transporterade till vårt hotell. Jag missade att beställa transporten mellan hotellet och Newark. Vid transport mellan hotell och Newark räkna med 2 tim. restid.
Kan rekommenderas.

Bengt, Eslöv
MÅN, 09 DEC 2013
Jfk-Manhattan t/r

Ett mycket smidigt och bra sätt att komma från JFK direkt till hotellet. Har man tur så blir man avsläppt sist och får sig då en liten extra guidad tur på Manhattan.

Fredrik, Tranås
MÅN, 11 NOV 2013
3.7
bra transportsätt mellan flygplats och hotell

det var ett enkelt sätt att få transport från flygplats till hotell istället för taxi eller tåg.
Transporten var punktlig allt fungerade till belåtenhet.

Kjell, Värmdö
MÅN, 04 NOV 2013
Transfer

Det är svårt att veta om man tjänar på att beställa biljett till transfer i förväg. Fördelen var att man hade det avklarat och inte behövde stå med det på flygplatsen. Det var dock svårt att hitta utan hjälp från personal på flygplatsen.

Johan, Bromölla
SÖN, 27 OKT 2013
Transfer från och till JFK

Vår transfer från JFK flygplatsen till hotellet tog 3 timmar och det var alldeles för länge medan transfer till JFK tog en timme vilket är acceptabelt.

Barbro, Västerås
FRE, 18 OKT 2013
Smidigt

Efter en stunds oklarheter om vilka som skulle med i bilen (tog nog 45 min) körde den vänliga chauffören oss snabbt till de adresser vi skulle. Smidigt för en förstagångsbesökare.

Mona, Umeå
MÅN, 14 OKT 2013
3.7
Missade ta med oss vid Newark airport

Bokningen via NewYorkbiljett.se gick bra. Dock missade dom att ta med oss med den Airlink shuttle som var beräknat för oss, trots att vi frågade varför kunder med nummer över oss fick åka iväg tidigare. Mycket diskussioner blev det mellan dom på flygplatsen och den chaufför som körde taxibussen. Vi ville ju bara komma fram till hotellet. Vi blev nog försenade ca 1,5 timme från flygplatsen pga detta. Hämtningen från hotellet inför hemresan fungerade dock bra, den kom exakt i tid som vi kommit överens om.

Per-anders, Råneå
SÖN, 13 OKT 2013
transfer manhattan - JFK

Enligt informationen som vi fått vid bokningen skulle vi bara ringa och beställa returen till flygplatsen en dag innan. vi kunde inte bestämma vid vilken tid vi ville åka fanns bara två allternativ på morgonen eller 12.30 vilket gjorde att vi fick flera timmar på flygplatsen i stället för på Manhattan det tyckte vi var dåligt .Fel i informationen

Britt-louise, Jönköping
TOR, 10 OKT 2013
airport transfer

När vi kom fram till flygplatsen angavs en väntetid på 45 minuter innan transporten skulle kunna hämta upp oss. När vi skulle åka från Manhattan så tog det 1 timme extra innan alla var upphämtade, dvs det tar lång tid med samtransport.

Lisa, Umeå

Cathrin, Sundbyberg
TIS, 01 OKT 2013
JFK-Manhattan

Som förstagångs resenär var det svårt att hitta disken där vi skulle kontakta transport firman, dåligt skyltat mitt i röran av ankommande resenärer. När vi hittade disken var det dålig service, personen i disken ringde ett tel nummer och gav mig luren, jag var oförberedd på vem jag ringde och vilka uppgifter jag skulle uppge. Det gick dock bra och chauffören kom in och hämtade oss och allt flöt sedan på bra!

Mans, Falun
TOR, 26 SEP 2013
Transport från Newark - Hotel Edison

Bra pris. Smidigt på flygplatsen att hitta "Ground Transportation Desk" i ankomsthallen. Var snabbt på hotellet.

Bertil, Knivsta
ONS, 25 SEP 2013
Transfer från Newark till Manhattan

Betyg 3:Lång väntetid på flygplats (ca 30--45min). Båda vägarna trycker dom in så mycket folk det får plats i bilen.
Betyg4: Man kom fram till hotellet som man skall, hämtningen var också bra, kom i utsatt tid.

Rolf, Fjärås
TIS, 24 SEP 2013
smidig transport till Manhatan

Vi beställde transport både till och från Manhatan och jag måste säga att det var väldigt smidigt hanterat både från JFK där det tog 20 minuter från det att vi anmält vår ankomst till vi satt i bilen på väg in till stan. Resan till flyget telefonbokades dagen inann och vi hämtades upp på utsatt tid så allt detta funkade helt perfekt. Sen kan man ha synpunkter på bilarnas skick och i det ena fallet så kan jag säga att det var ett under att bilskrället höll ihop ända fram. Detta är inget för folk som är rädda för att åka fort i tät trafik och tror att bilen ska haverera. Hade det inte varit för skrotbilen i ena rktningen så hade transporten fått fem stjärnor av mig. Sen å andra sidan va det en spännande åktur. Jag rekomenderar att satsa på denna transport.

Jörgen, Kristianstad
SÖN, 22 SEP 2013
Bra transfer

I huvudsak en bra transfer. Det bästa är priset. Jämför man med vad en taxiresa kostar, Newark-Manhattan, ca 90 dollar, är det här alternativet bra. Dock får man finna sig i att vänta en stund vid Ground Transportation Desk. Bra bemötande.
MH, Sollentuna.

Mikael, Sollentuna
TIS, 27 AUG 2013
Transfer

Lätt att hitta till desken på flygplatsen, bra bemötande och hjälp till bussen. Lite oklart vilken voucher taxichauffören skulle ha.

Anne, Västerås
TIS, 20 AUG 2013
3.7
Smidigt men tog lite tid

Det var väldigt smidigt och enkelt att få tag i Taxi/transporten. Det tog bara ca 20 minuter efter at vi fått bagaget tills vi satt i vår transport.
Dock var det en minibuss och det var fler som skulle med. Vi var först och dom andra passagerarna skulle hämtas upp på andra terminaler. Det tog ca 45 minuter innan vi åkte från JFK.

Peter, Torslanda
FRE, 12 JUL 2013
vaiting time

bra mottagande men lang vantan

Björn, Lycksele
FRE, 17 MAJ 2013
Transport

Jag och min familj är mycket nöjda med att ha beställt denna transport. Allt fungerade perfekt och vi kommer i fortsättningen att beställa sådan transport. Vi hade bara beställt transport från flygplatsen till Hotellet, och vi ångrade att vi inte beställde tur/retur men det kommer vi att göra i fortsättningen.

Margret, Handen
MÅN, 13 MAJ 2013
vår resa!

Allt flöt på smidigt med förbokning av Transfer både till och från flygplatserna. Skönt att ha det färdigt och kunna njuta av stan och veta att allt är klart för hemfärden!

Gitte, Oskarström
TIS, 30 APR 2013
3.7
Transfer till och från flygplatsen

Bokade flygplatstransfer med New York Airport Transfer och det fungerade jätte bra. Lätt att boka och smidig hantering vid ankomsten till New York. Smidigt, lätt och bekvämt!

Monika, Solna
ONS, 17 APR 2013

Info

Delad Flygtaxi New York, Ticmate.se

VID ANKOMST TILL FLYGPLATSEN:
Gå till Ground Transportation Desk i ankomsthallen!
Här får du all nödvändig information om din transfer mellan flygplatsen och din adress på Manhattan, med en av GO Airlink NYC's minibussar.

VID RETURRESA TILL FLYGPLATSEN:
Du ordnar enkelt din returresa genom att ringa vår agent, 2-3 dagar innan din hemresedag (telefonnummer står tydligt på din pdf-voucher/e-biljett).

Öppettider
New York Airport Transfer öppettider:
24 timmar per dag, 7 dagar i veckan alla 365 dagar på året.